רוב החברות המובילות בעולם המסחר בישראל עושות שימוש קבוע בשליחה SMS לרשימת תפוצה שיש להן, חלקן במסגרת ניהול מועדון לקוחות של העסק. האפקטיביות של הודעות כאלו היא מדהימה אם עושים זאת נכון ויש לשיטה הרבה יותר יתרונות מחסרונות. כדאי שתכירו אותם.
בעולם הפרסום יש שפע של אפשרויות שונות ואחת הוותיקות והיעילות שבהן היא פרסום באמצעות SMS. השיטה הזאת אפקטיבית עבור המון בעלי עסקים וחברות מעל 20 שנה ועדיין יעילה מאוד גם היום כמו בעבר ואף יותר מכך.
מהם היתרונות של פרסום באמצעות SMS?
השיטה של שליחת הודעות SMS לעסקים יעילה מאוד מהסיבה הפשוטה שבניגוד למה שהיה לפני עשרים שנה, היום לכל אחד יש מכשיר מובייל שהם צמודים אליו מסביב לשעון. המכשיר הזה היה בעבר בתפוצה נמוכה הרבה יותר אבל היום המצב שונה לחלוטין כמובן.
התוצאה לכך היא ששליחת הודעות SMS זוכות לשיעור חשיפה של כמעט 90 אחוז מהנמענים, כאשר שליש מהם גם יבצעו פעולה כלשהי שמצוינת בהודעה, בין אם ללחוץ על לחצן שיעביר אותם לאתר האינטרנט של העסק, חיוג למספר כלשהו לביצוע הזמנה או מענה לסקר כלשהו וכדומה.
הנתונים הללו מראים מעורבות גבוהה מאוד של הנמענים להודעות הללו, הרבה יותר מאשר מעורבות בקמפיינים ברשתות חברתיות או חלופות אחרות שקיימות היום. יתרון נוסף הוא נוחות הביצוע וניהול הקמפיין. שליחת SMS לרשימת תפוצה יכול להיות מהחשב שלכם באמצעות תוכנת דיוור בסיסית וקלה להפעלה או בתור חלק מתוכנה של ניהול מועדון לקוחות שיש לכם בעסק.
ומעל כל אלו אפשר לציין את העלות. מדובר על עלות זניחה ביותר של אגורות בודדות לכל הגעה לנמען רלוונטי עבורכם ואין עלויות שכאלו בשום ערוץ שיווקי אחר. על כן היחס בין עלות לתועלת הוא גבוה במיוחד.
מהם החסרונות של פרסום באמצעות SMS?
קשה לציין חסרונות רבים לשיטה ובעיקר מדובר על כך שיש להקפיד על עמידה בתנאים של חוק הספאם.
החוק קובע שניתן לשלוח הודעות SMS רק למי שאישרו מראש קבלת הודעות כאלו ממכם אחרת אתם צפויים לתביעה בהליך מהיר וללא הוכחת נזק על סך של 1000 ₪ לכל הודעה שנשלחה.
כמובן שאין צורך להיות בפניקה וכל עוד עושים שימוש בתוכנות CRM או תוכנות דיוור מקצועיות, הרשימה שלכם מתעדכנת רק על ידי מי שאישרו לקבל ממכם הודעות כלו וגם יש להם תמיד אפשרות הסרה מהירה וקלה מהרשימה שלכם.
חסרון נוסף הוא שיש לדעת איך לנסח הודעות SMS שיווקיות בצורה חכמה ומקצועית. אין מדובר על דבר מסובך אך כן חשוב להבין שמדובר על הודעות שחייבות להיות מנוסחות נכון כדי למשוך את תשומת לב הנמען וגם לגרום לו לבצע את הפעולה שאתם מעוניינים בה. סתם הודעות של "בואו לבקר בחנות שלנו" לא יעשו את העבודה אבל הודעה עם פניה אישית, הצעה עם ערך ובקשה לפעולה קלה יעשו זאת. דוגמא לכך: "שלום מר שמעון כהן, פתחנו מחלקה חדשה באתר וכחבר מועדון אתה זכאי ל 10% הנחה על כל המוצרים במחלקה רק היום! הקלק כאן לקבלת קופון הנחה עבורך".
לסיכום, פרסום באמצעות SMS טומן בחובו לא מעט יתרונות לבעלי עסקים שרוצים לעדכן, לדוור ולתקשר עם קהל הלקוחות שלהם.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS מערכת דיוור SMS לעסקים אשר מאפשרת לכל אחד לנהל מסעות פרסום מתקדמים, חכמים ואפקטיביים באמצעות רכישת חבילות SMS לעסקים במחירים הזולים בישראל (החל מ -2 אגורות בלבד!).