עורכי דין רבים למדו בשנים האחרונות לעשות שימוש מוצלח מאוד בפייסבוק על מנת להגדיל את המוניטין המקצועי שלהם ולמשוך לקוחות חדשים. פרסום בפייסבוק לעורכי דין חייב להיות כפוף למגבלות של לשכת עורכי הדין כמובן, אך יש כיום יד חופשית הרבה יותר מאי פעם כדי לחזק את המותג של כל משרד עורכי דין, ולהגיע ללקוחות פוטנציאלים בעלויות נמוכות יחסית לכל חלופה אחרת.
על פי חברת Viral Marketing, עורכי דין למדו איך לעשות פרסום אפקטיבי בפייסבוק בשנים האחרונות, תחת מגבלות לשכת עורכי הדין. הלשכה שחררה לפני מספר שנים חלק גדול מההגבלות שהיו על עורכי דין ולכן רבים מהם מתחזקים כיום פעילות שיווקית בפייסבוק כערוץ פרסום ומיתוג מרכזי עבורם.
איך עושים פרסום אפקטיבי לעורכי דין בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק לעורכי דין איננו שונה במהות שלו מפרסום בפייסבוק של כל בעל מקצוע או נותן שירות אחר. יחד עם זאת מכיוון שיש מגבלות כלשהן ויש התייחסות די שונה כלפי עורכי דין ברב הציבור הרחב, חשוב להתנהל נכון כדי להציג את המשרד שלכם בצורה הנכונה ולהימנע מטעויות יקרות ערך.
- פתיחת דף עסקי בפייסבוק – השלב הראשון הוא ליצור הפרדה מוחלטת בין החיים הפרטיים והמקצועיים. אף אחד לא רוצה לקבל הפנייה לפרופיל אישי של עורך דין ולראות אותו שותה בחתונה עם חברים, מבלה בחופשה עם המשפחה או מעלה פוסט פוליטי כלשהו. המטרה להציג את החלק המקצועי שלכם, זה שתפרסמו שתבקשו שימשוך לקוחות פוטנציאליים, בדף עסקי ייעודי לשם כך. בדף הזה תרכזו את כל הפרטים ליצירת קשר דרך המשרד שלכם, תעודות מקצועיות, תיקים שנטלתם בהם חלק, השתלמויות וכנסים שעברתם וכן הלאה.
- ניהול דף עסקי בפייסבוק – המשך ישיר לסעיף הקודם הוא ניהול נכון של דף עסקי בפייסבוק ובעיקר באופן שוטף. יש להקפיד על העלאה של 2-3 פוסטים בשבוע ולא חודש אחד כן וחודש אחד לא. יש לכם עוקבים בדף וגם יש הפניות שגולשים יקבלו לדף שלכם. הם צריכים להגיע לדף פעיל שיסחף אותם ליצור קשר אתכם ולא לדף שלא מעודכן מזה כמה חודשים. כמו כן יש להעלות בדף המלצות של לקוחות, לפרסם תיקים שהצלחתם בהם (ללא פרטים כמובן) וגם טיפים וחידושים בנישה שאתם עוסקים בה בתחום המשפטי.
- השתתפות בקבוצות – יש לא מעט קבוצות שכדאי להיות בהם בתור עורכי דין. מלבד קבוצות של עורכי דין שהן מועדון סגור יחסית, כדאי להשתתף ולהביע דעה משפטית במידת הצורך בקבוצות עירוניות (שכונת נווה שאנן וכדומה) או קבוצות הורים מקומיות (הורים בחיפה וכדומה). בדרך זאת תחשפו את הידע והיכולות שלכם ותצברו מיתוג וחשיפה.
- פרסום ממומן בפייסבוק – פרסום ממומן בפייסבוק הוא אחד הכלים הכי משמעותיים לכל עורך דין. אפשר לבחור קהל יעד ממוקד לפרסום שלכם ולפרסם רק לאותו הקהל. לדוגמא עבור עורך דין מקרקעין לבחור קהל יעד של כאלו אשר התחתנו בשנה האחרונה ומגלים עניין במשכנתא. סביר שיצטרכו גם עו"ד לעסקה הקרובה שלהם. אותו הדבר לגבי קהל יעד של עורך דין דיני משפחה שיכול למקד את הפרסום בקהל יעד שמתעניין בגירושין, בני 35 ומעלה מאזור השרון וכן הלאה. תקציב הפרסום נמוך יחסית והולך בדיוק ללקוחות רלוונטיים.
- משיכת עוקבים לדף בפייסבוק – חשוב לאסוף עוקבים לדף העסקי וזאת אפשרי על ידי הפצה של הדף בקבוצות שונות וגם בקמפיין ממומן בפייסבוק שמכוון לקבל יעד רלוונטי כפי שהצגנו בדוגמאות הקודמות. ייתכן ויהיו מי שלא ירצו שירות כרגע אבל כן יעניין אותם לעקוב אחרי הדף שלכם כדי שתהיו אצלם בזיכרון לעתיד הקרוב. זהו כלי רב חשיבות וכל עוקב הוא לקוח פוטנציאלי שנחשף אליכם על בסיס קבוע.
לסיכום נציין שכל משרד עורכי דין חייב מיתוג, חשיפה ופרסום ברשת האינטרנט ואין כמו פייסבוק כדי להגיע ללקוחות חדשים בדרך המשתלמת ביותר כיום.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing אשר מעניקים שירותי שיווק ברשתות חברתיות לעורכי דין בתחומים רבים החל מפשיטת רגל ועד משפחה, מקרקעין, תעבורה ועוד.